We hebben officieel de luie, wazige zomerdagen achter ons gelaten in onze achteruitkijkspiegels en in plaats daarvan zijn we overgestapt op de bekende drukte in de aanloop naar de vakantie. Omdat ze de vertragingen in de verzendtijden als gevolg van de pandemie begrijpen, zullen velen eerder dit jaar beginnen met online winkelen voor de feestdagen, wat zich zou kunnen vertalen in recordverkopen voor uw bedrijf. Maar die vreugdevolle gevoelens kunnen snel veranderen in Bah onzin als je denkt aan het verwerken en verzenden van al die bestellingen! Het hoeft niet ontmoedigend te zijn als je wordt georganiseerd en maak gebruik van bronnen die uw verzendprocessen voor de feestdagen voor kleine bedrijven naadloos kunnen maken.
We begrijpen dat als klein bedrijf investeren in seizoensmedewerkers misschien niet binnen uw budget past. Toch kun je deze vakantietips toepassen om ervoor te zorgen dat je je verzendopties en -processen hebt verfijnd vroeg zodat u helemaal kunt rinkelen naar een minder stressvol vakantieverkoopseizoen.
Verfijn uw verzendproces
Het goede nieuws van een druk vakantieseizoen is dat er zoveel bestellingen worden ontvangen dat je je een beetje als de kerstman kunt voelen. Maar elke kerstman heeft een Rudolph nodig (ook bekend als een vervoerder waarop u kunt vertrouwen voor gegarandeerde service tegen de beste prijs). Dat is waar we binnenkomen.
Bij FlagShip zijn we er trots op om kleine en middelgrote Canadese bedrijven te helpen hun verzendproces te vereenvoudigen. Of het nu gaat om het verzenden van kleine of grote pakketten over de hele wereld of door de stad, wij staan voor u klaar en zorgen ervoor dat de pakketten van uw klanten veilig en efficiënt aankomen. We bieden een complete lijst met prijsopties van toonaangevende koeriers, waaronder Purolator, UPS, FedEx, DHL, Canpar en GLS – betrouwbare verzendoplossingen voor elk budget. Nog beter, wanneer u samenwerkt met FlagShip, heeft u toegang tot de kortingen die doorgaans zijn gereserveerd voor verzenders met een hoger volume!
Hieronder vindt u enkele belangrijke overwegingen bij het plannen van uw seizoensgebonden verzending en hoe FlagShip u bij elke stap kan helpen:
Stel uw verzendparameters in
Gaat u Amerikaanse of internationale verzending aanbieden? Er zijn enorme voordelen verbonden aan het uitbreiden van uw markt, maar het brengt ook enkele unieke uitdagingen met zich mee.
U wilt de douanevoorschriften begrijpen. Deze kennis zal ervoor zorgen dat u pakketten die vertraging oplopen aan de grens en eventuele onvoorziene heffingen of belastingen, voorkomt.
FlagShip biedt Canadese bedrijven graag de beste selectie koerierstarieven, ongeacht waar u naartoe verzendt. Dat omvat ook kortingstarieven op internationale verzendservices! Vergelijk scherp geprijsde internationale verzendtarieven van toonaangevende koeriers, allemaal op één plek. We hebben uitgebreide ervaring met internationale verzending en kunnen het proces voor u vereenvoudigen.
Verzendopties voor uw klanten
Als e-commercebedrijf is het belangrijk om verzenddeadlines te berekenen en in te stellen om klanten te laten weten wanneer ze vol vertrouwen online kunnen bestellen en hun pakketten op tijd kunnen ontvangen om ze onder de boom te kunnen verstoppen (waar ter wereld ze zich ook bevinden). Leid uw klanten op en stimuleer ze om hun bestellingen vroeg binnen te krijgen; incentives kunnen helpen, zoals leuke bonusgeschenken of kortingen voor degenen die voor een bepaalde deadline bestellen.
Als mensen hun online winkelwagentje verlaten, is dat hoogstwaarschijnlijk vanwege de verzendkosten. Gratis verzending is een onderscheidende factor die de conversiepercentages zal helpen, maar kunt u het zich veroorloven? Zelfs als u toegang krijgt tot verzendkortingen door samen te werken met FlagShip, moet u berekenen hoe het aanbieden van gratis verzending uw marges zal beïnvloeden. Is er een prijspunt waar u gratis verzending boven dat bedrag kunt instellen? Misschien kunt u een couponcode voor gratis verzending aanbieden aan trouwe klanten?
Hoewel gratis verzending een grote meerwaarde is, kunnen andere klanten tijd belangrijker vinden dan geld. Sommigen zijn misschien bereid een premie te betalen voor snellere verzending. Hoe meer verzendopties u kunt aanbieden, hoe beter u kunt inspelen op een breed scala aan behoeften van klanten.
Door de verschillende opties bij het afrekenen te communiceren, kunnen uw klanten de snelheid en kosten bepalen die voor hen werken, wat helpt om uw conversies te verbeteren.
FlagShip maakt verzendopties voor kleine zakenreizen eenvoudig! Wanneer u uw eCommerce-website verbindt met FlagShip, hebben uw klanten toegang tot directe, nauwkeurige verzendtarieven en leveringsdatums.
Volgen van bestellingen
De feestdagen zijn voor bijna iedereen stressvol. U kunt het leven van uw klanten een beetje gemakkelijker maken door hun aankopen nauwkeurig en betrouwbaar te volgen. E-mail- en sms-meldingen kunnen uw klanten laten weten waar hun pakket is en wanneer het naar verwachting op de gewenste bestemming zal aankomen. Afleveringsmeldingen bieden gemoedsrust, vooral voor klanten voor wie pakketdiefstal een punt van zorg is.
Door uw eCommerce-website te verbinden met FlagShip, doen we het werk voor het volgen van bestellingen, automatisch verwerken en organiseren van uw zendingen en trackinginformatie.
TERUGSTUURBELEID
Wanneer klanten een online aankoop doen, zijn ze geïnteresseerd in meer dan alleen verzendkosten; ze willen weten dat ze de vrijheid en flexibiliteit hebben om artikelen die niet aan hun normen en verwachtingen voldoen, te retourneren of te ruilen. Zorg ervoor dat u uw retourbeleid duidelijk op uw site beschrijft, zodat uw klanten zich geïnformeerd voelen voordat ze een bestelling plaatsen.
Het juiste beleid verschilt per bedrijf, maar er is één ding dat alle klanten willen: makkelijk en snel retourneren. Het gebruik van een klantgerichte benadering van retourzendingen kan een onderscheidende factor zijn, waardoor ze vertrouwen krijgen in hun aankoop, waardoor u zich kunt onderscheiden van uw concurrentie. Omgekeerd kan een ingewikkeld retourproces een verkoop tenietdoen. Om kopers van de feestdagen aan te spreken, zullen veel online retailers hun retourbeleid dit seizoen verlengen, zodat klanten hun aankopen in het nieuwe jaar kunnen retourneren. Sommigen zullen een vooraf betaalde retourenvelop verstrekken om retourzendingen voor hun klanten zo naadloos en betaalbaar mogelijk te maken.
Onderzoek uw marges en bepaal het beste beleid dat voor uw bedrijf werkt en uw klanten het vertrouwen geeft om bij u te kopen.
Maak die benodigdheden klaar
Zorg ervoor dat u en uw team over de benodigdheden beschikken om uw geplande vakantiebestellingen uit te voeren. Iedereen zal op zoek zijn naar dozen, verzendlabels en tape. Wees er vroeg bij, zodat je klaar bent om aan de vraag naar Black Friday en de volgende feestdagen te voldoen.
Een andere factor om te overwegen als het gaat om het verzenden van materialen is: verantwoordelijkheid voor het milieu. Klanten krijgen een positieve indruk van een bedrijf dat ecologisch bewust is. Kun je duurzame of recyclebare verpakkingsmaterialen gebruiken? Biologisch afbreekbare verpakkingspinda’s en opblaasbare luchtkussens zijn bijvoorbeeld zowel populaire als goedkope vervangingen voor piepschuim. Het eenvoudigweg verminderen van de hoeveelheid verzendmateriaal kan ook uw milieu-impact beperken en kan ook uw verzendkosten verlagen. Doen wat beter is voor de aarde kan in veel gevallen uw bedrijf ten goede komen.
Bekijk onze toptips voor het inpakken als een expert, zodat je producten op tijd en onbeschadigd aankomen.
Stressvrije vakantieverzending is mogelijk
klaar om te beginnen? Het vinden van de goedkoopste manier om binnen Canada te verzenden is eenvoudig; we bieden een volledige reeks verzendoplossingen. Vergelijk tarieven en diensten van overal in het land voor zowel binnenlandse als internationale zendingen. Het enige dat u nodig heeft, is een gratis account en een paar klikken met behulp van ons online verzendsysteem, en u verandert de manier waarop uw bedrijf wordt verzonden voor de feestdagen en het hele jaar door.
Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons team via support@flagshipcompany.com of bel ons op 1-866-320-8383. We helpen u graag met uw verzendbehoeften voor kleine zakelijke vakanties!