De PTUA heeft een nieuw regeringsplan verwelkomd om toegang tot het openbaar vervoer te bieden door limousines te huren om passagiers van huis op te halen om ze naar hun lokale station te brengen.
Aangezien sommige parkeergarages meer dan $ 100.000 per plaats kosten, is gebleken dat het kostenbesparend is om treingebruikers per limousine naar het station te brengen met de parkeeruitbreidingsplannen van de staat en de federale overheid, en vermijdt veel van de problemen, zoals de doorn in het oog van parkeergarages met meerdere verdiepingen op voorstedelijke locaties.
Met een limousine naar het station komen, zal worden verwelkomd door passagiers die niet langer een auto nodig hebben om naar het station te gaan. Het vermijdt ook veel van de problemen met de controversiële uitbreidingsplannen voor parkeerterreinen van de staat en de federale overheid, zoals de massale verwijdering van bomen, lokale verkeersopstoppingen tijdens piekuren en gevolgen voor de lokale beloopbaarheid.
Passagiers boeken via een app een limousine naar het station. Net als bij stationsparkings betalen reizigers niets extra’s bovenop hun treintarief.
Omdat elke limousine elk spitsuur meerdere keren naar het station kan rijden, lost de dienst het probleem op van het vollopen van parkeergarages vóór 7 uur en helpt het de kosten te drukken. Het kan ook worden gebruikt door mensen die niet kunnen autorijden, inclusief kinderen, senioren en mensen met mobiliteitsproblemen.
De PTUA begrijpt dat naarmate het programma wordt uitgerold, er naar verwachting nog meer efficiëntie zal worden gevonden, waaronder:
- meerdere passagiers in elk voertuig laten reizen;
- het ophalen en afzetten van mensen op een aangewezen plek aan het einde van de straat in plaats van buiten hun huis;
- verschuiven naar grotere, langere voertuigen met meer zitplaatsen en rolstoeltoegankelijk;
- de voertuigen op speciale routes van en naar elk station laten rijden, minstens elke 10 minuten de hele dag, zodat mensen niet hoeven te boeken en ze gemakkelijk de hele dag naar het station kunnen komen, niet alleen tijdens het spitsuur;
- voorrang op de weg, inclusief speciale rijstroken en voorrang voor verkeerslichten; en
- overstappen op elektrische voertuigen om de uitstoot te verminderen.
“Het is geweldig om te zien dat regeringen eindelijk nadenken over hoe ze mensen naar het openbaar vervoer kunnen krijgen zonder dat ze een auto hoeven te besturen”, aldus een PTUA-woordvoerde