De economie draaiende houden
Alles wat we bezitten, van kleding, huishoudelijke artikelen en bouwmaterialen, is ooit op een vrachtwagen verplaatst. In werkelijkheid, vrachtvervoer is goed voor 72,5% van de binnenlandse vracht transport, inclusief grondstoffen voor productie, afgewerkte productie en detailhandelsgoederen. Supermarkten zouden moeite hebben om producten op voorraad te houden en materialen zoals medische benodigdheden en gas zouden schaars zijn als vrachtwagenchauffeurs zouden stoppen met het vervoeren van deze benodigdheden. Het zou onmogelijk zijn voor de U.S. economie om te blijven functioneren zonder de dagelijkse toewijding van vrachtwagenchauffeurs.
De offers die vrachtwagenchauffeurs en hun families brengen
De gemiddelde vrachtwagenchauffeur rijdt 125.000 mijl per jaar. Dit betekent 60 tot 70 uur per week goederen transporteren, zelfs wanneer aan de minimale pauze-eisen wordt voldaan.
Terwijl chauffeurs deze offers brengen, doen hun families dat ook. Sommige van deze chauffeurs zijn maandenlang onderweg zonder hun echtgenoten en kinderen. Dit draagt bij aan de stress van het dagelijks leven, het niet samen zijn voor sommige familiefeesten, de zorg voor een zieke geliefde en het niet hebben van je typische sociale leven.
Het leven onderweg heeft zijn uitdagingen en kan behoorlijk stressvol zijn. Door hun lange werkdagen en levensstijl lopen vrachtwagenchauffeurs risico op hoge bloeddruk en zwaarlijvigheid, naast andere hart- en vaatziekten. Over 13,6% van de vrachtwagenchauffeurs meldde ook depressiewaardoor het werk niet alleen fysiek veeleisend maakt voor de gezondheid van chauffeurs, maar ook mentaal.
Dit was vooral het geval tijdens de pandemie, toen kantines, douches en badkamers die chauffeurs op de weg gebruikten, gesloten waren. En truckstops en restaurants werden gedwongen te sluiten tijdens de lockdown, waardoor hun mogelijkheden voor eten en sociale interactie werden beperkt. Dit verhoogde het stressniveau en het gevoel van isolement onderweg.
Vrachtwagenrijden is een riskante onderneming
Vrachtwagenrijden is genoemd een van de gevaarlijkste banen in Amerika. Risico’s variëren van onvoorspelbare wegomstandigheden en het vervoer van gevaarlijke stoffen tot gezondheids- en veiligheidsrisico’s.
Vrachtwagenchauffeurs waren tijdens de pandemie bijzonder kwetsbaar voor COVID-19, door het hele land te rijden en met mensen om te gaan terwijl de rest van het land op slot zat. In de hoop dat handen wassen, social distancing en het dragen van maskers hen tijdens hun werk veilig zouden houden tijdens hun interactie met anderen. Ze waren vaak bang dat ze COVID onbewust naar hun familie zouden brengen, omdat ze nooit zeker wisten of ze waren blootgesteld.
Maar ondanks ongekende uitdagingen, zorgden het harde werk en de vastberadenheid van vrachtwagenchauffeurs ervoor dat de toeleveringsketens van ons land soepel bleven lopen.
Dank een vrachtwagenchauffeur, vandaag en elke dag
We willen van dit moment gebruik maken om elke professionele chauffeur en hun families te bedanken. Bedankt voor de opofferingen die je dagelijks maakt om Amerika draaiende te houden!
Als je een vrachtwagenchauffeur ziet, zeg dan zeker: “Dank je wel!”